KONKURS „STUDENCI PROJEKTUJĄ”
dla studentów obu kierunków Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa
- Co to za konkurs?
- Jakie nagrody przewidziano dla zwycięzców?
- Co mam zaprojektować?
- Na jaki temat? Proszę o więcej szczegółów
- Ile mam czasu?
- W jakim programie przygotować projekt?
- Co to znaczy, że projekt ma być ekonomiczny?
- O czym jeszcze muszę pamiętać?
- Jakie obowiązki będzie miał zwycięzca?
- Pliki do pobrania
- REGULAMIN KONKURS
Organizatorem konkursu jest Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa oraz Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr.
Celem konkursu jest umożliwienie najzdolniejszym studentom współpracy z Instytutem i wykonanie projektu, który nie tylko zostanie doceniony przez grono specjalistów, lecz także wykorzystany w praktyce. Najlepszy projekt zostanie przygotowany przez zwycięzcę do druku (we współpracy z dr Rafałem Werszlerem lub dr hab. Ewą Repucho) i rozdany uczestnikom konferencji.
W konkursie mogą wziąć udział wszyscy studenci naszego Instytutu (stacjonarni, niestacjonarni, podyplomowi, doktoranci), pracując indywidualnie lub w zespołach.
Prace oceni jury w składzie:
– dr hab. Małgorzata Góralska – komitet organizacyjny Konferencji,
– dr Elżbieta Jamróz-Stolarska – członek Komisji,
– dr Rafał Werszler – członek komisji,
– dr hab. Ewa Repucho – kierownik Konkursu.
JAKIE NAGRODY PRZEWIDZIANO DLA ZWYCIĘZCÓW?
Zwycięski projekt (I miejsce) będzie wykorzystany jako oprawa graficzna materiałów konferencyjnych (programu, plakatu, identyfikatorów itp.) na których zostanie umieszczone imię i nazwisko projektanta. Zwycięzca otrzyma także książki (zakres tematyczny: design, typografia, projektowanie graficzne) i dokument potwierdzający zwycięstwo w konkursie. Zdobywcy II i III miejsca otrzymają książki i dokument potwierdzający uczestnictwo w konkursie.
CO MAM ZAPROJEKTOWAĆ?
Pakiet materiałów konferencyjnych, czyli:
– plakat w formacie A2 (kolorowy);
– program konferencji w dowolnym ekonomicznym formacie (kolorowy);
– identyfikator dla uczestników w formacie 5,5×9 cm (kolorowy);
– kilka przykładowych stron książeczki abstraktów, wraz ze stroną tytułową w formacie A4 (w odcieniach szarości).
Wszystkie druki powinien łączyć wspólny system identyfikacji wizualnej.
NA JAKI TEMAT? PROSZĘ O WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW
Podczas konferencji chcielibyśmy zastanowić się nad problemem
Publikowania po przełomie cyfrowym
Proponowane zagadnienia:
- Autor, wydawca, czytelnik w systemie komunikacji po przełomie cyfrowym.
- Książka jako narzędzie komunikacji wizualnej – możliwości analogowe i cyfrowe.
- Edytorstwo – zmiany pola badawczego i metodologii.
- Nowe formy przekazu (np. digital storytelling).
- Formy aktywności w sieci i ich ewolucja (np. influencer, youtuber, bloger)
- Konwergencja mediów i jej znaczenie dla przemysłu medialnego.
- Metody wizualizacji danych w dziennikarstwie.
- Urządzenia mobilne a obieg informacji.
- Instytucje i podmioty na rynku wydawniczym (starzy i nowi gracze).
- Marketing i nowe strategie promocji produktów wydawniczych.
- Rynek ebooków i audiobooków – preferencje czytelnicze i technologie.
Więcej informacji na temat Konferencji: http://publikowanie.uni.wroc.pl
ILE MAM CZASU?
Prace należy przesyłać do 21 października 2019 r.
Ogłoszenie wyników 23 października 2019 r.
W JAKIM PROGRAMIE PRZYGOTOWAĆ PROJEKT?
Projekt powinien być wykonany w programie InDesign (w legalnej wersji!), bezpłatnym programie Scribus, lub innym programie nadającym się do tego typu prac, wybranym przez uczestnika konkursu.
Gotową pracę należy oddać w:
– w pliku otwartym,
– w pliku PDF,
– oraz w formie wydrukowanej (plakat w kolorze, pozostałe druki niekoniecznie).
Pliki i wydruki można przekazać dr Rafałowi Werszlerowi (p. 306) lub dr hab. Ewie Repucho (p. 106).
CO TO ZNACZY, ŻE PROJEKT MA BYĆ EKONOMICZNY?
Projekt nie powinien być zbyt drogi w realizacji. Należy dostosować format do objętości tekstu, nie stosować specjalnych papierów, tłoczenia oraz luksusowych form uszlachetniania druku.
O CZYM JESZCZE MUSZĘ PAMIĘTAĆ?
- Każdy projekt powinien zawierać logo Uniwersytetu Wrocławskiego. Na projektach kolorowych umieszcza się niebieskie logo na białym tle (w wyjątkowych przypadkach logo w kontrze – białe na niebieskim tle). Na projektach w odcieniach szarości umieszcza się logo czarne na białym tle (w wyjątkowych przypadkach logo w kontrze – białe na czarnym tle). Logo musi być dobrze widoczne i otoczone polem ochronnym. Nie można zniekształcać, przetwarzać, kolorować (itp.) logotypu, ani rozdzielać znaku graficznego i napisu.
Na szaro zaznaczono pole ochronne wokół logotypu (w polu ochronnym nie wolno umieszczać żadnych elementów graficznych).
- Projekty muszą zawierać oryginalny materiał graficzny (zgodnie z zasadami prawa autorskiego).
JAKIE OBOWIĄZKI BĘDZIE MIAŁ ZWYCIĘZCA?
Praca zwycięzcy nie kończy się na przygotowaniu projektu. Kilka tygodni przed rozpoczęciem Konferencji Organizator przekaże zwycięzcy dokładny program, abstrakty i listę uczestników Konferencji. Zwycięzca będzie musiał zamienić tekst przykładowy na właściwy w programie Konferencji i książeczce abstraktów, a także przygotować do druku identyfikatory.
PLIKI DO POBRANIA
– logo UWR w wersji kolorowej i czarno-białej,
– program konferencji (tekst przykładowy),
– abstrakty (tekst przykładowy)
– zeszłoroczny zwycięski projekt
UWAGA! Pliki z programem konferencji i abstraktami należy traktować jako tekst przykładowy. Właściwy tekst będzie dostępny dopiero kilka tygodni przed konferencją. Zwycięzca będzie musiał wówczas zamienić tekst przykładowy na właściwy.