I sesja
Książka jako środek komunikowania dawniej i dziś
- Funkcje komunikacyjne książki w perspektywie historycznej:
- rola różnych typów książki w procesie komunikowania
- sposoby oddziaływania (w tym rola ilustracji i innych materiałów pozatekstowych)
- strategie komunikacyjne książki
- Książka w systemie komunikacji społecznej (obiegu komunikacyjnym: wydawniczym, bibliotecznym), wobec innych środków przekazu społecznego, potencjał komunikacyjny książki
- Książka jako dziedzictwo kulturowe w systemie komunikacji lokalnej, regionalnej, globalnej
- Książka jako narzędzie upowszechniania kultury, wiedzy, nauki
- Książka jako zjawisko społeczne
- społeczne konteksty funkcjonowania książki
- wpływ książki na świadomość jej odbiorców
II sesja
Biblioteki w procesie komunikacji w ujęciu historycznym i współczesnym
- Przemiany (kształtowanie się modeli) komunikacji w bibliotekach (funkcje i usługi) na przestrzeni dziejów
- Biblioteki a otoczenie społeczne
- marketing, PR, kształtowanie wizerunku współczesnej biblioteki w społeczności/środowisku lokalnym
- usługi biblioteczne jako forma komunikacji
- Biblioteka jako miejsce komunikacji społecznej
- współczesne formy komunikacji w bibliotekach (bezpośrednie, elektroniczne itp.)
- kształtowanie/wykorzystanie przestrzeni społecznej biblioteki jako miejsca spotkań/komunikacji dla społeczności lokalnej
- badanie potrzeb użytkowników (i nie użytkowników) bibliotek.
- kapitał społeczny użytkowników i pracowników biblioteki (budowanie/kształtowanie kapitału społecznego w bibliotece)
- biblioteka jako miejsce (nie)wykorzystane?
- biblioteka jako „trzecie miejsce”
- Biblioteki w komunikacji (między)instytucjonalnej
- współpraca bibliotek: sieci, systemy, konsorcja
- współpraca bibliotek z innymi instytucjami. Cele i korzyści takiego współdziałania
- funkcjonowanie różnych typów bibliotek w otoczeniu lokalnym i globalnym
- Biblioteka jako miejsce kształtowania i rozwijania kultury czytelniczej, medialnej, informacyjnej.